BEHANDLING AF AUTISME SAMT BEHANDLING AF ADHD

Når det kommer til behandling af ADHD og autismebehandling, arbejder både vores lærere og pædagoger ud fra en miljøterapeutisk forståelsesramme, da det giver mening for vores børn og unge.

Herudover benytter vi os af en række metoder og læringsteknikker på vores ADHD-skole, som vi ved, virker godt for elever, der er i autisme-behandling eller ADHD-behandling, som har både faglige, sociale og personlige udfordringer.

Hos os er der fokus på barnet, og vi ønsker at hjælpe ham eller hende, hvad enten der er tale om en atypisk autisme eller evt. følgesygdomme til dette, som eksempelvis angst og depression.

ADHD- og autismebehandling med miljøterapi

Miljøterapien for børn i autismebehandling eller i ADHD-behandling handler om at skabe en tryg, genkendelig og værdifuld dagligdag for det enkelte barn og for den gruppe, han eller hun er en del af.

Miljøet præsenterer en struktur med genkendelige mønstre og almindelige forventninger i form af dagligdagsrutiner, fælles aktiviteter og udviklende tilbud om relationer og indlæring. Dagligdagen på Fjordskolen er rolig, med en fast rytme og med kærlige, troværdige og professionelle voksne med tilpas rummelighed.

For børn i behandling af ADHD eller autisme med indre kaos samt en række traumatiske oplevelser i rygsækken, er det vigtigt at fokusere på, at der er mening i det, vi foretager os sammen med dem.

Derfor er en del af miljøterapien også at arbejde på at give eleverne en forståelse af deres vanskeligheder og de måder, de kan arbejde sig uden om dem på.

Den miljøterapeutiske behandling af autisme og ADHD på Fjordskolen i Kirke Hyllinge på Sjælland er baseret på psykodynamisk organisationsteori og psykodynamisk udviklingspsykologi.

Andre metoder til ADHD- og autisme-behandling

Har vi 48 børn, har vi også 48 forskellige metoder til behandling af ADHD og behandling af autisme. Alle børn skal behandles forskelligt, og dette gælder især børn med autisme eller ADHD. Vi tilrettelægger behandlingen af den enkelte elev ud fra de vanskeligheder, den enkelte har. Har barnet eksempelvis nedsat evne ved social kommunikation, vil vi imødekomme behovet for at arbejde på dette, ligesom vi altid vil imødekomme behovet for støtte.

Hos os er behandling af autisme og ADHD altid ud fra en miljøterapeutisk tilgang, da vi mener, at det er den bedste måde at danne børnene på, således at de kan blive unge og voksne personer med autisme eller ADHD, der fungerer godt blandt andre mennesker og ude i den virkelige verden.

Hør mere om vores behandling af ADHD og autisme

Kunne du tænke dig at vide mere om ADHD- eller autismebehandling hos os, er du velkommen til at kontakte os.

Du kan få fat i os på tlf. 28 69 78 23 for at høre nærmere. Du er også velkommen til at udfylde vore kontaktformular.

Skal vi ringe dig op?

Du kan også skrive til os ved at udfylde formularen herunder, så ringer vi til dig hurtigst muligt.​

 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Fjordskolen 13​ 1111

Næsvej 13

4070 Kr. Hyllinge

Fjordskolen​ "Havehuset"

Munkholmvej 374
​4
060 Kr. Såby

Kontakt os på telefon 88 97 00 20

CVR: 26487196​